Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Fantasiahahmot, taruolennot ja satuolennot... Uskotko?

Kirjoittanut: Count Dracul (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.03.2009 18:12
Kyllähän noita vampyyreja on olemassa....
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 29.03.2009 19:20

Lainaus: Count Dracul

Kyllähän noita vampyyreja on olemassa....

Taruolentovampyyreita luultavasti ei ole, vaikka kiehtovia hahmojahan ne ovat. Sen sijaan verenimijälepakoita toki on! Eipä sillä, minä huvittelen usein kuvittelemalla metsät ja mannut täyteen toinen toistaan erikoisempia öttiäisiä.
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 31.03.2009 21:59
''Zombeja'' on kai oikeasti (tavallaan ollut olemassa)...
Muistaakseni afrikassa jokin juttu että samaan henkilöön aivovauriota aiheuttava sairaus ja raivotauti.. Jotka tarttuvat. En ole varma, saattoi olla myytti.
Kirjoittanut: Gothicsoul (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.04.2009 15:31
Olen itse kirjoittanut kohta kaksi fantasiaromaania, (vaikkakin ne ovat vielä kirjoittamatta puhtaaksi ja viemättä kustantajalle.) Uskon joihinkin olentoihin joita on mahdollisesti ollut. Esim. lohikäärmeet ja vampyyrit. Itse kirjaa kirjoittaessa vain huomaa että jos jotain tilanteeseen tarvittavaa olentoa ei löydy mistään tarustosta, on se luotava itse. ja kas, siinä uusi taruolento. Varsinkin jos kirjailijasta tulee kuuluisa, moni varmasti uskoo niiden olleen jostain vanhasta kansantarusta, joilla taas usein on jotain perää. Itse loin päähenkilöiksi olennot, joilla on mustat siivet, häntä ja valkea iho. Ja tietysyi siihen oli luotava niille oma kulttuuri, historia ja maailma. Olennot elävät omassa mielikuvituksessa ikuisesti ja ovat näin ollen varsin todellisia, ainakin itselleni.
Kirjoittanut: Yuffie (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.04.2009 12:18
Minä uskon vampyyreihin, lohikäärmeisiin ja melkein kaikkeen yliluonnolliseen Yliluonnollisuus on kiinnostanut minua aina Joskus ihan kakarana kuvittelin itseni aina joksikin taruolennoksi x) Yhdyn kyllä siihen että elämä olisi tylsää ilman mitään yliluonnollista
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • • Muokkasi: Holy
  • Lähetetty: 14.04.2009 14:44
Mä uskon kyllä Jumalaan, mutta enpä mene muutakaan "yliluonnollista" kiistämään. Voihan se olla... Pienenä uskoin ehkä enemmän Joulupukkiin, tonttuihin, haltioihin, puiden sieluihin ja kaikkeen mahdolliseen. Edelleen on mukava ajatella, että niitä voisi olla. Ja välillä etsiä kaikenlaisia merkkejä ja vaihtoehtoisia selityksiä eri ilmiöille. Enkä taatusti kannata yhtään tätä koulukuntaa, jonka mukaan lapsille ei saisi "valehdella" että taruolentoja (erityisesti Joulupukki) on olemassa!

Ja mitä tulee tähän "kuka hullu uskoo satuihin, uskokaa vaan tieteeseen ja fysiikan lakeihin" -ajatukseen, niin ei kiitos. Tieteessäkin on maailman pitkä sivu ollu vaikka mitä mikä on ollut tosi todistettua ja totta ja sitten yllättäen huomataan, että ohops, ei se mennyt niin. Ja jos tutustutte joskus esim. nykyiseen fysiikkaan oikeen syvällisesti, huomaatte, että sielläkin on tosi paljon sellasta, josta voi todeta vaan, että uskoo ken tahtoo. En nyt sano, että en usko lainkaan tieteeseen, mutta lopulta se sulkee aukottomasti pois tosi vähän muuta, mihin uskoa. Ja mielestäni tieteen "totuuttakin" kohtaan pitää olla kriittinen.

Mitä taruihin tulee, voihan sen ajatella riippuvan myös siitä, miten määritellään olemassaoleva. (joku taisi jo sanoakin tästä tuolla aiemmin.) Kuten Kaarina Helakisa kirjoittaa kirjassaan Ainakin miljoona sinistä kissaa "Se minkä ihmismieli keksi kerta, se mielessä siis olemassa on, ja minkä ihmiskieli ääneen lausui kerta, on tullut mahdolliseksi, ei ole mahdoton..." (Pahoittelen mahdollisia epätarkkuuksia, valitettavasti joudun siteeraamaan muistin varassa...)

Ja sitten maailmasta vasta tylsä tulisikin, jos kukaan ei edes uskoisi, että magiaa ja taruolentoja on olemassa. Mitä todisteisiin tulee, niin uskomisen idea on, että uskoo, vaikkei voi varmasti tietää. Ei uskomiseen mitään todisteita tarvita, jos on oikeasti uskossaan vahva.
Kirjoittanut: Count Dracul (Jäsen)
  • • Muokkasi: Count Dracul
  • Lähetetty: 16.04.2009 18:28

Lainaus: Gothicsoul

Olen itse kirjoittanut kohta kaksi fantasiaromaania, (vaikkakin ne ovat vielä kirjoittamatta puhtaaksi ja viemättä kustantajalle.)

Toivottavasti jonain päivänä voidaan ostaa tämä kaupasta.Varmaan hauska luomus.

Lainaus: Holy

Enkä taatusti kannata yhtään tätä koulukuntaa, jonka mukaan lapsille ei saisi "valehdella" että taruolentoja (erityisesti Joulupukki) on olemassa!

Agree. Sehän on ihan perinne, ei ilman sitä voi elää. Lapsen pitää saada jotain hauskaa mihin voi uskoa. Paljon haskemman lapsuuden saa jos voi uskoa joulupukkiin. (oftopic)Mutta se minua ärsyttää kun amerikkalaiset sanoo, että pukki elää pohjoisnavalla.
Kirjoittanut: ragdoll (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 19.04.2009 10:00
Aika pelottavaa!! No mutta itseppä uskonkin henkiin, vampyyreihin, lohikäärmeisiin, riivaajoihin ( no vähän niinkuin henkiä...), ja kaikki edellä mainittu. Mutta jumalaan en ikinä ala uskoa. Onhan joku voinut vain väittää aikoinaan että hei, olenpas nyt jumalan poika!
Kirjoittanut: Dead disco dancer (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.04.2009 17:22
Suosittelen Elä maagisesti- kirjaa kaikille! Siinä on mm. neuvoja kuinka voi oppia näkemään keijuja.
Kirjoittanut: Kazakstania (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.05.2009 18:08
Mitäpähän ihminen olisi, jollei hänellä olisi unelmia tai jollei hän mihinkään uskoisi?
En ole tavannut yhtään sellaista ihmistä joka ei uskoisi johonkin.
Itse uskon Jumalaan ja taruolentoihin. Taruolennoilla tarkoitan enimmäkseen yksisarvisia ja vastaavia. Myös hyviin ja pahoihin henkiin uskon. Ja jonkinlaisiin ihmistä muistuttaviin verenimijöihin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit