Gootti.net

Miten aloititte goottityylisen pukeutumisen?

Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.09.2007 18:17
Olen syvästi pahoillani, jos tämä aihe on ollut jo esillä tai jonkun toisen otsikon alla. Jos asia on näin, tämän ketjun saa sulkea ja minut ohjata oikeaan osoitteeseen.

Niin, mietityttämiseni aiheen näette otsikosta. Tarkoitan siis kun saitte inspiraation kuuttityyliseen pukeutumiseen, niin ostitteko ensin yhden "täysgootahtavan" asun ja piditte sen muassa normivaatteita, vai metsästittekö heti kerralla varaston täyteen? Hankitteko ensin yhden pienen investoinnin ja aloititte suunnittelemaan seuraavia ostoksia? Miten siis ylipäätään teille on kertynyt sellaisia vaatteita, joita tällä hetkellä pidätte ja miten kauan siihen meni aikaa. Siinäpä joitain esimerkkikysymyksiä. Itse kun aloittaisin vähän erilaisemman kuin musta paita sekä housut -yhdistelmä pukeutumisen ja rahaa ei tavallisesti ole liikaa. Vinkkejä kiitos.

Toivottavasti ymmärsitte pointtini
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 14.09.2007 18:27
Tällainen keskustelu täällä oli jo, mutta tarkoitit ehkä tämän aiheen käsittelemään eri asioita kuin tuo, vai kuinka?
  • Lähetetty: 14.09.2007 18:31
Periaatteessa vähän sinne päin. Haluaisin toisin sanoen tietää goottivaatekaappinne historian, en välttämättä miten ihmisestä tuli gootti, mutta saishan sen siinä mukana kertoa, jos haluais
Kirjoittanut: Nightmare (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.09.2007 18:39
En pukeudu vieläkään kuin "kunnon gootti", mutta eiköhän sitä goottityyliä ole pullahtanut vaatekaappiin ihan yksittäisten, hieman gootahtavien vaatteiden muodossa. Nyt niitä gootahtavia vaatteita on jo reilummin, kun silloin tällöin olen ostellut. Korsetin olen ajatellut hankkia, ei tiedä miten ympäristä suhtautuu kun menee "gootahtavasta" ihan selkeesti goottilinjalle

Tajusitkohan epäselvästä sönkötyksestäni mitään?
Kyllä hankin ensin pienen investoinnin ja siitä sitten uusia suunnittelemaan, nyt korsetti harkinnassa.
En hankkinut heti täysgootahtavaa, ensin aloitin ihan perusmustilla vaatteilla, sitten hiukan goottityylisempää..jne
  • Lähetetty: 14.09.2007 18:43
Juu, kyl mie tajusin Kiva et kysymyksiini vastattiin jo, kauhulla odotin että tää aihe on jo ollu tai et ketään ei kiinnostais! Olen vähän ujo tuntemattomassa porukassa ja silloin ehkä hieman epävarma.
Kirjoittanut: turmatar (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.09.2007 14:19
No tuota.. Ensin aloin vain hommata ihan tavallisia vaatteita mustana sitä mukaa kuin uusia tarvi ostaa. Sitten vain tuli huomattua, etten muita tykkää käyttää kuin niitä mustia ja kattelin kirppareilta ja kierrätyskeskuksesta lisää mustaa, ihan perusvaatteita edelleen. Sellaisen mustan trikoisen pitkän mekon bongasin jostain, siinä oli vähän nyöritystäkin pääntiellä. Tykkäsin siitä kovasti. Maihareita olin käyttänyt vuosia, mutta sitten innostuin korkosaappaista, sellaisetkin ihan mahtavat löysin jostain, käytin niitä vuosia, kunnes vain hajosivat. Ei mulla ollut varaa mitään uutena ostaa (paitsi Tiimarista jotku hämähäkinseitti- korvikset), joten kävin vaan paikalliset kirpparit koluamassa pari kertaa viikossa. Mummun kätköistä löytyi sitten polvimittainen nahkatakkikin. Olin aiemmin käyttänyt sellaista prätkärotsia, mutta toi oli naisellisempi. Aloin sitten pikkuhiljaa meikkaamaan, aiemmin en ollut sitä tehnyt. Musta tuntui alkuun oudolle näyttää meikatulle, joten aloitin tosi luonnollisella meikillä ja se sitten voimistui vähän kerrallaan.

Eli ihan vain pikkuhiljaa, sitä mukaa kuin budjetti antoi periksi. Se oli vielä sitä mummonmarkka- aikaa, jolloin paitoja sai parilla markalla kirpparilta. Siitä kovasti tykkäämästäni trikoomekosta maksoin muistaakseni 15mk, eli onkos se nyt 2,5e ja se oli musta tosi kallis, mutta pakko vain oli saada.. Onneksi sen ostin, käytin sitä tosi paljon. Kattelin mä netissä kenkiä ja kaikkia hienouksia, mutta meni sellaiset 7-8 vuotta ennen kuin olen pystynyt niitä hankkimaan ja siinä vaiheessa tyylikin muuttunut sen verran, etten kaikkea silloin haluamaani enää käyttäisi.

En mä tiedä onko mulla vieläkään yhtään täysin goottityylistä vaatetta, kun tykkään enemmän tehdä erikoisia yhdistelmiä.
Kirjoittanut: Mindreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2007 15:21
Itse pukeudun vielä aika taviksesti, mutta aloitin vain pukeutumaan kokonaan mustiin. Sitten hankin jotain asusteita (Käsiverkkoja, rannekkeita) ja maiharit. Pian on hankinnassa pari uutta paitaa, sekä housut. Ja ne tilataan Blackgroupilta.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 16.09.2007 15:36
Hmh.. mulla oli kans eka mustia tavallisia vaatteita ja sit lisäilin niihin kaikkia nauhoja ja pitsiä yms. Sitten rupesin tekemään itse. "Ekat oikeat goottivaatteet" ostin vasta pari vuotta sitten, sitä ennen tosiaan tein kaikki itse. Korkosaappaaita olen pitänyt jo niin monta vuotta, että niillä ei erityisemmin historiaa ole.
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2007 19:39
Olin ennen sellainen hevarin ja rokkarin sekoitus.Sitten tuli vähän ostettua goottityylisiä vaatteita ostettua. En vieläkään ole omasta mielestäni gootti, mutta jotain sinnepäin kuitenkin. Kyllähän musiikkikin on vaikuttanut suuresti pukeutumiseeni.
Kirjoittanut: skullgirl (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.09.2007 19:46
Mä olin Hevari gootti sekoitus, tai olen edelleenkin vähäsen. Mutta tyylini on muutumassa gootimmaksi kun suunnittelen korsetin ja muitten gootti vaatteitten ostoa. Musiikki tyylinikin on muuttunut paljon gootimmaksi.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit