Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten aloititte goottityylisen pukeutumisen?

Kirjoittanut: LauriGhost (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.08.2010 22:29
Mustaa. Lisää mustaa. Mustavalkoista. Mustapunaista. Niittivyö. Koruja.
Ja sitä rataa. Releet koostuu edelleenkin tummavärisistä huppareista, housuista ja t-paidoista. Aurinkolasit ja päähineet tuli myös alkuvaiheissa.
Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.08.2010 23:23
Luin Neil Straussin kirjan "Pelimies - Alaston totuus pokaajien veljeskunnasta", missä mainittiin "riikinkukkoilu"-tekniikka, eli mahdollisimman mauttomasti ja näyttävästi pukeutuminen. No, en todellakaan väitä, että goottityyli täyttää nuo kriteerit, mutta silloin oivalsin, että saan ja voin pukeutua, miten haluan.

Ensimmäisenä taisin hankkia vain sellaisen Justin Timberlake -tyylisen muodottoman hatun H&M:ltä. Sitten pari hyvää t-paitaa KappAhlista. Seuraavaksi taisin tilata Alchemyn koruja EMP:stä, minkä jälkeen tyyli vain muokkautui yhä gootimmaksi, vaikka se ei todellakaan ole "puhdasoppista" vieläkään. Enemmän ehkä muistutan perustyyliltäni rockaria tai emoa. Kuitenkin näin tarina menee.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.08.2010 23:27
Tyyli on muovautunut vuosien saatossa. Vaatekaappiani on kasattu kokoon sitkeällä metsästämisellä ja "hei mä tykkään tästä" -oivalluksilla. Aika varma olen aina ollut kuitenkin tyylistäni. Vaatekaapissani on yhä vaatteita joita käytin yläasteella. Käytän niitä edelleen ja olen kolmatta vuotta yliopistolla. Mitään kauhean suuria mullistuksia ei ole tullut siis vuosien saatossa.

Aluksi käytin enemmän vain tavallisia kuteita mutta mustina. Sitten tulivat pienet yksityiskohdat. Ja no. Tottapuhuen se on aika pitkälti siinä. Tyylini on alusta asti ollut aika minimalistinen. Yksinkertaiset vaatteet ovat monipuolisimpia käytettäviä, ja osin juuri sen takia hyvinkin vanhoja kuteita tulee yhä käytettyä.
Kirjoittanut: Nukke (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.08.2010 12:13

Lainaus: Giffirt

Vaatekaapissani on yhä vaatteita joita käytin yläasteella

Mun tapauksessa ne olisi reikäisiä t-paitoja ja yhdet alimittaiset farkut. Ei kiitos. Voi voi.. ei ollut kivaa kasvuiässä. Kivat vaatteet jäi aina pieniksi.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 24.08.2010 12:44

Lainaus: Nukke

Mun tapauksessa ne olisi reikäisiä t-paitoja ja yhdet alimittaiset farkut. Ei kiitos. Voi voi.. ei ollut kivaa kasvuiässä. Kivat vaatteet jäi aina pieniksi.

Itselläni ei ollut tuota ongelmaa. Kasvoin yläasteelle mentyäni tasan kaksi senttiä siitä mitä olin kuudennella luokalla. Olen 162-senttinen jättiläinen. \o/

Olen pysynyt myös suunnilleen saman kokoisena. Nyt on alkanut leviäminen huolestuttavasti, mutta jos sitä vaikka alkaisi vähän kuntoilla ettei paino lähde käsistä. (Sanoo hän joka istuu tietokoneella vieressään paketillinen suklaakeksejä.) Ja vaatteet ovat säilyneet täysin siisteinä ja käyttökelpoisina sen örr... Kahdeksan vuotta vai mitä tässä nyt onkaan yläasteesta aikaa. Joitain rytkyjä olen myös antanut eteenpäin lihottuani/kyllästyttyäni niihin, mutta kyllä tuolla ainakin kahdeksannelta luokalta asti muutama vaatekappale löytyy.
Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.08.2010 14:46
Hmmh. Pistän jonkin verran paremmaksi, vaikka se eksyykin off-topiciksi. Minulla on vielä ala-asteen aikaisia vaatteita, joissa on osassa lasten kokomerkinnät, vaatekaapissani ja myös aktiivisessä käytössä. Aika suuren osan niistä olen tosin jo karsinut (lähinnä kyllästymisestä - päälle olisivat vielä menneet). Nyt siis menen yliopistoon. Syykin on ihan yksinkertainen: ala-asteella olin hieman pullea, mutta yläasteelle siirtyessä laihduin aika rajusti ja olen onnistunut pitämään siitä kiinni. Suurin osa on vaatteita, joissa pituus ei ole läheskään yhtä ratkaisevassa asemassa (shortseja yms.), joten vajaa 20cm pituuskasvunikaan ei kamalasti ole haitannut.

Aiheeseen liittyen lisättäköön, että aina olen suosinut mustaa, vaikka jossain vaiheessa kaapissani oli huomattavan paljon myös vaaleita perusvaatteita. Yksinkertaisesti äitini ei silloin ala-asteen aikaan sallinut pelkkää mustaa. Ja myönnettäköön: ostin viime vuonna ihan vitsillä valkoiset pillifarkut, kun ne lähtivät X-Globen tyhjennysmyynnistä käytännössä ilmaiseksi (kassillinen tavaraa vakiohintaan). Tänä kesänä ne tosin tulivat tarpeeseenkin. Yllättävää kyllä valkoinen ja ihonmyötäinen oli huomattavasti viileämpää kuin tumma ja löysä. Paras olisi tietenkin ollut valkoinen ja löysä, mutta joo.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.08.2010 16:25
Pikkuhiljaa on täälläkin edetty. Vitosella aloin käyttämään aika paljon mustaa ja kun kokeilin värikkäitä vaatteita, huomasin, ettei se vain enää ollut se "mun juttu". Siispä jatkoin mustiin pukeutumista. Vähitellen tyylini on muuttunut emosta gootiksi, tosin nykyäänkin saatan näyttää enemmän emolta johtuen ylipitkästä otsatukastani.Nyt yritän saada vaatekaappini sisällön jotenkin kasvamaan, olen laiska ostamaan vaatteita.
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • • Muokkasi: Teme95
  • Lähetetty: 24.08.2010 16:41
Kuutosluokalla aloin käyttämään paljon mustaa, seiskaluokalla kuvaan tuli maastohousut, ketjut ja maiharit, mutta vasta pari viikkoa sitten ostin nämä bondage housut, ostan toiset kun saan joskus rahaa.
Kirjoittanut: teufelfaust (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.08.2010 20:44
mustat farkut, mustat hupparit... maastohousut... pitkä nahkatakki...
tulos: hevarin näköinen otus, joka väittää sitkeästi olevansa rivethead
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 24.08.2010 21:05
Alkoihan se vähän haparoiden, HIMpuloita kuunnellen ja kajaalia raiskaten. Sitten löysin Mortician ja uskaltauduin ostamaan ekan tyllihamoseni lukion ykkösellä, siitä sitten vähitellen vaatekaappi muuttunut mustemmaksi ja mustemmaksi, kengät Kootimmiksi ja musiikkimakukin siirtynyt HIM- ja Uniklubi-linjalta goottirockimpaan ja metallimpaan (unohtamatta tokikaan CMX:ää ja muita sekalaisia). Nykyään vaatekaapistani ei sitten mitään löydäkään kun kaikki on saman väristä
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit