Gootti.net

Miten aloititte goottityylisen pukeutumisen?

Kirjoittanut: Lost Soul (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.02.2008 20:30
Äh, olenpa typerä! Muuten vain olen kahlannut sitä koko illan ja en silti älynnyt... No menenpä sinne utelemaan
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.12.2008 04:23
Aloitin ekaksi pukeutumalla kokonaan mustaan. Sitten tulivat pitkät hameet ja röyhelöt. Viihdyin pitkään tyypillisimmässä goottityylisuuntauksessa, mutta iän myötä on pelkkien mustien vaatteiden sekaan ilmestynyt värejä. Muutenkin olen innostunut enemmän ja enemmän cybergootti-tyylistä.Musta, pinkki ja lila ovat suosikkivärini, myös turkoosi on kiva!
Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.12.2008 07:00
no aloitin pukeutumalla vaan mustaan, niinkuin hyvin monet täällä.en nyt osaa sen enempää kertoa, mutta siitä se lähti.maihareita olen käyttänyt kauan...sitten vain aloin ostaa vaatteita morticiasta ja backstreetista..jms

pukeutumiseni on aika lailla semmoinen gootti/punk - tyylinen, ettei ihan pelkkä gootti
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: groomeri
  • Lähetetty: 04.12.2008 07:06
Oon aina ollu prinsessahullu, joten ihan jo pienennä mulla oli useammin päällä röyhelömekko kun colleget (mikkä oli AINA sen ajan kersoilla). Vanhemmat ei tietenkään antanu mihinkään hoitoon/pihalle/kerhoon mennä niissä rimpsuissa muutaku joulu/kevätjuhlissa. Ihan tää "gootti" pukeutuminen mulla lähti myös ihan vaan siitä, että vaatteitten väri vaihtu pelkkään mustaan. Sitten tuli kuvioihin erilaiset hameet, mekot ja pitsit. Tein jo sillon ite paljon vaatteita, koska pienellä paikkakunnalla ei ollu sellasia kauppoja mistä niitä olis saanu. Kirpparit tuli kans kierrettyä tiuhaan. Monta vuotta meni niin, että musta oli se ainut väri, oikeestaan vasta nyt muutaman viimesimmän vuoden aikana oon löytäny niitä värejä uudestaan (vaikka vieläkin arastelen käyttää niitä).
Kirjoittanut: Ania (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.12.2008 16:11
Jos ihan alkuun mennään, niin omasta pukeutumisestani tuli ensin hieman "rokimpaa", niittivöitä ja Converseja ja farkkuja sun muuta. Pikkuhiljaa väriksi vakiintui ihan kokonaan musta, ja korsetit, pitkät hameet ja muunlaiset härpäkkeet ilmaantuivat oikeastaan vasta, kun rupesin tienaamaan säännöllistä palkkaa, ja itsetunto kohosi sille tasolle, että uskalsin käyttää niitä vaatteita, joista olin jo pitkään unelmoinut, ja erottua hieman massasta (goottimassaan sulautuisin kyllä varmaan aika helposti ). Nyt olen alkanut löytää taas värejä, punaista, etenkin tummaa viininpunaista, hopeista, valkoista.. Tyyli elää ja kehittyy koko ajan, eipä pääse ihan kyllästymään.
Kirjoittanut: RegeNia (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 04.01.2009 14:09
olen tälläinen aloittelija vasta, ei läheskään kaikki vaatteet vielä kuosissa, mutta hiljaa hyvä tulee...morticiasta se munki historia lähti, sieltä bongasin kaikkea kivaa ja tajusin että taisin juuri löytää itseni. Siitä se lähti, tukka muuttu violetiksi tms.
Kirjoittanut: Toxo (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.01.2009 10:46
Joskus yläasteen alkuajoil vaihtu verkkarit ja t-paidat mustiin peruskouluvaatteisiin. Ysiin mennes tukka oli värjäytyny mustaks ja pitsii ja remeleitä alko löytää sielt sun täält. Lukion ensimmäisellä oli jo enemmä kuteita aina hameista ja asusteista toppeihin ja rastoihi asti. Toisella ostin korsetin, uudet "kulkushousut", kuten niitä kutsun ja raitasukkiksiaki alko ilmestyy enemmä. Mulla tää tahti on ollu aika hidasta, ko ei viel tyylisilmä oo iha kohallaa ja ei osaa sanoa mitkä näyttää hyvält päällä ja mitkä yhdisteet toimii ja mitkä ei.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.01.2009 21:45
Ensin tuli metallimusan mukana bändipaidat kuvioihin ja perusmustat farkut ketjuilla. Siitä sitte vähitellen alkoi pukeutuminen muokkautua vähitellen goottimaisempaan suuntaan. Nykyäänhän en enää nuita (kokoa XL silloisen kukkakepin päällä, mutta ku ei pienempiäkä kokoja ollu) bändipaitoja käytä vaan lahjoitin ne veljelleni.
Oma nykyinen tyyli on kyllä jääny jonneki metallistin ja gootin puolivälille.
Kirjoittanut: Dark Soul (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.02.2009 18:40
Minulla taitaa olla sama juttu kuin edellisellä kirjoittajalla. Siis tyylini on metallistia ja goottia. En osaa tarkemmin sanoa kumpaa.
Olen ikiuisuuden ajan pitänyt mustia paitoja ja pidin niistä niin paljon että unohdin kaikki muun väriset paidat. Sitten huomasin että pidän suorastaan rakastan nyörityksiä ja goottivaatteille tyypillisiä leikkauksia, ja tietysti aloin haalimaan sellaisia vaatteita. Ei minunkaan vaatekaappini täysin ole vaihtunut vain goottikamppeisiin. On minulla muunkin näköisiä vaatteita ja tietysti saatan katsoa mitä pistän päälleni missäkin seurassa. Esim. sukulaisteni varsinkin mummoni ollessa läsnä pukeudun normimpiin kuteisiin.
Kirjoittanut: missEmily (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.02.2009 21:59
Ala-asteen viimeisillä luokilla ollessani löysin rakkauden the 69 Eyesiin ja HIMiin (tiedän että nämä kaksi ovat tosi tr00 kUUtt1bäNd3jä). Sitä kautta musiikki siirtyi pikku hiljaa raskaampaan ja tummenpaan. Sitä alkoi sitten huomata miten kauniita goottipukeutuminen on sekä kaikki vampyyrit ja kauhuleffat alkoivat kiinnostaa myös.

Ensin vaatekaappiin hankin mustia vaatteita ja tyylini oli enemmän rock. Sitten löysin Helsingistä Morticia, Backstreet yms. kaupat. Vähitellen olen lisännyt kaappiini bondagehousut, pari korsettia, paljon hameita... Enemmän ja enemmän goottivermeitä ja sano muut mitä tahansa minusta ne on hyvin kauniita ja sopivat minulle.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit