Gootti.net

Miten aloititte goottityylisen pukeutumisen?

Kirjoittanut: ShaDow87 (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.02.2012 02:10
Teininä se tais pasahtaa päälle Oon aina tykänny erikoisemmista vaatteista ja muista. Jo ala-asteella värjäsin tukan mustaksi ja kuljin mustissa pitsipaidoissa tms. se oli luonnollisesti muille lapsosille liikaa ja alkoi vuosia kestänyt koulukiusaaminen. Ylä-asteella yritin olla "normaali" jotta kuisaaminen loppuisi... Käytin farkkuja, blondasin tukan tms. mutta se ei koskaan tuntunu omalta. Yksi ilta sitten (olin ysillä, muistaakseni) läväytin vaatekaapin lattialle, poimin taviskuteet muovisäkkeihin ja raahasin kuteet kavereille.
Ja siitä päivästä lähtien olen pukeutunut niinkuin itse haluan vaatteisiin, jotka minun silmää miellyttää. vaikka lokaa tulee niskaan vähän väliä ja huorittelua tms. kuuluu jatkuvasti mutta this is ME!!! Ja itsetunto on kovempi kuin koskaan
Tyylini nykyään on tummunpuhuva sekoitus goottityyliä, pin-uppia, lolitaa ja burleskia.
Muhkeat tyllihameet, korsetit, saappaat, korot, nyörit, pitsit, pallot, pilkut, kallot, minarit, mekot, korsettitopit,hiuslisäkkeet, sukkanauhat, choccerit, korut ja killuttimet, AH!!! Materiaa!
Kirjoittanut: eva (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: eva
  • Lähetetty: 07.03.2012 08:02
ostin vanhana remmihuosut.pikkuhiljaa siitä olen ostanut lisää goottitavaraa .luulisin että kaikki alkoi siitä.sitten olen halullut tutustua gootteihin ja tullut käytyä goottikaupoissa.olen aina tykännyt olla erinlainen ,olen ollut vegetaristi jossain välissä ja näin.minua on kiusattu ,mutta ei enään
Kirjoittanut: Jade (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.03.2012 22:09
Taisin etsiä äitini kanssa uusia farkkuja, mustia sellaisia, sitten törmäsimme johonkin farkkukauppaan. Siellä komeili ikkunassa ihana Hell Bunnyn musta huppari jossa oli punaiset nyörit sivuilla ja selässä. Taisi olla ensimmäinen ostos. Ja ne mustat farkut.
Kirjoittanut: Nylon (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2012 00:14
Oikeastaan en vieläkään pukeudu täysin tyyliin kuuluvalla tavalla. Eli se on enemmänkin harrastus kuin jokapäiväinen varsinainen tyyli. Oikeastaan aloitin ihan vaan mustan sävyillä ja lopuksi alkoikin kaavut ja viitat viihtymään niskassani. Mutta niitäkään en pidä usein edes. Olen tavallaan vielä tyylini luomisvaiheessa. Yritän pimentää sitä vähitellen ettei suoraan yllätä.
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.05.2012 18:25
Pukeutumisen aloitin ihan perus mustilla vaatteilla, musta kauluspaita ja mustat samettihousut, joihin pukeudun edelleenkin (tosin en enään niihin samoihin kuin monta vuotta sitten). Siitä sitten rupesin hankkimaan kirppareilta pääasiassa vaatetta.
Omistan nykyään tasan neljä goottimerkkivaatetta, enkä ole koskaan omistanut kymmentä enempää!
Laadun takia ei tule niitä osteltua, enkä oikeastaan goottikaupoista löytäisi mieleisiäni vaatteita, kirppareilta löydän
Kirjoittanut: Yöperhonen (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 21.05.2012 21:53
Aloitin myös perusmustilla vaatteilla ja Hell Bunny- merkkisillä paidoilla Täytyis vielä lisääkin ostaa gootti-tyylisiä vaatteita jossain vaiheessa
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.05.2012 23:05
Joskus yläasteella pukeuduin pillifarkkuihin ja bändipaitoihin kun vielä etsiskelin sitä tyyliäni. Jossain vaiheessa (en muista tarkalleen mistä edes lähti ja miten) ostin sitten kauniin samettikorsetin ja käytin sitä usein erään nätin mekon päällä ja käytin mustia goottityylisiä kaulakoruja. Myöhemmin menin töihin erääseen liikkeeseen missä myytiin rock- ja goottityylisiä vaatteita ja sieltä se tyyli lähti kehittymään kun toinen myyjä oli pukeutunut minihameisiin ja säärystimiin ja hiukset oli aina ties mitä erikoista väriä, pinkkiä ja sinistä ja vihreää yms. Ihastuin tyyliin ja myöhemmin näin asiakkaita joilla oli hienoja rastoja. Siitä se sitten lähti kun ostin liikkeestä ensimmäisen minihameeni. Lainasin siskoltani mustia legginsejä joissa oli muutama viiltoreikä ja lisäksi puin jotain bändipaitoja. Tyylini kehittyi sitten pikkuhiljaa tuohon cybertyylin suuntaan ja sitä on kehitetty jatkuvasti ja siinä on pysytty
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.07.2012 21:13
ennen muinoin pukeuduin värikkäästi.
kunnes olen alkanut käyttää viime vuonna jo enemmän mustaa.
nyt kesän aikana ole oppinut mustan ihanuuden.
ja toivon että uskaltaisin panna ensi vuonna mustaa ympäri vuoden!
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 28.07.2012 23:29
Jotain seppälän mustia pitkähihasia pidin aluksi. Sitten löyty kirpparilta joku musta hame jota rupesin pitämään rikkinäisten sukkahousujen kanssa. 5-6. luokkien ajan reisitasku- tai renksuhousut + ketjua ihan älyttömästi ja joku bändipaita ja pitkä nahkatakki. Sitten löysin kutosluokan talvella kirpparilta pitkän puvuntakin, siinä jotain valmistusvirheitä että kun saumat aukeaa selästä kokoajan, mutta on pidetty paljon ja pidän edelleen. Siitä takistahan tämä oikeastaan sitten lähti, että halusin pitempiä paitoja ja jotain vähän erilaisia vaatteita. Meikit tuli kuvioihin kutosen keväällä.
Nykyään se on joku pitkähihainen paita, se pitkä takki, jotkut pillifarkuntapaset ei kuitenkaan farkkukangasta olevat housut, paljon koruja ja jotkut oudot kengät/ei kenkiä. Tykkään oudoista kengistä. En kuitenkaan korkokengistä, tulee niitäkin silti pidettyä.
Nyt olen viimeiset viisi vuotta muuttunut aina vaan gootimmaksi. "Te ja teidän synkkyysvaiheet."
Kirjoittanut: Vega (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.10.2012 18:28
Joskus yläasteen alussa aloin ihan tietoisesti hakemaan tietynlaista tyyliä. En muista, ajattelinko ihan goottityyliin "siirtyväni", mutta jotakin sellaista joka tapauksessa. Aiemmin olin tutustunut kyseisenlaiseen estetiikkaan lähinnä metallimusiikin kautta, ja joitakin elementtejä oli tarttunut mukaan, kuten meikki ja mustuus. Siis mustia vaatteita ja mm. hameita ensin. Hiukset mustaksi kestovärillä. Sitten "tavallisista" vaatekaupoista ei enää löytynyt mitään. Ostelin kamoja aina silloin tällöin kun rahaa oli. Semmoisia pitsi- ja tyllihörhelöitä yms. Jossakin vaiheessa sitten kävi niin, ettei vaatekaapista enää löytynyt mitään, kun kaikki oli pelkkää mustaa Ja jossain vaiheessa sitä vain huomasi, että tyyli tosiaan oli nyt muuttunut, ja kaikki oli niinkuin pitikin olla. Sittemmin garderobista on tullut hieman värikkäämpi, eikä ulkoinen olemus ole enää aina niin silmiinpistävä (vai onko kyseessä sitten tottumus), mutta samoilla suurilla linjoilla sitä yhä ollaan.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit