Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten aloititte goottityylisen pukeutumisen?

Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.10.2007 17:11

Lainaus: Piiskansiima

Tutustuin Morticiaan ja ostin hämppisseittipaidan. Siitä se ajatus sitten lähti.

Minulla vähän sama juttu, tosin ostin housut
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 15.10.2007 18:35
Aluksi tietysti minäkin olin tuolla musta paita, mustat housut-linjalla, mutta onnekseni eräs sukulaiseni oli ompelija, joten hän teki minulle pari goottityylistä paitaa ja hameen. Kun ensimmäisen kerran pääsin Morticiaan, ostin vyötärökorsetin, tylliminihameen ja paidan. Sen jälkeen aloin käymään n. kerran parissa kuukaudessa Morticiassa ja Backstreetillä shoppaamassa, jotenka nyt on sitten tuonne vaatekaappiin kertynyt jo ihan miellyttävä määrä näitä kuuttivaatteita. Mittatilauksena ja nettikaupoistakin on tullut jotain ostettua, mutta lähinnä nyt vain ihan kivijalkaliikkeistä.
Myös kirpparilta on joskus jotakin kivaa löytynyt, niitä kannattaa aina kierrellä.
Kirjoittanut: Ilari (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.10.2007 20:18
Keksin yhdessä vaiheessa alkaa pukeutumaan mustaan. Vähitellen aloin ostamaan vain mustia vaatteita, ja lopulta löysin eräät kivat bondagehousut (joista en pidä enää ). Siitä se taisi lähteä, kamaa on kertynyt vähitellen lisää.
Kirjoittanut: Lotus (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.10.2007 23:19
Mulla se vaan alko menee mustemmaksi ja mustemmaksi, ja kun tajusin kirpparilta tullessani roikottavani käsissäni pitkävartisia korkosaappaita, tajusin että ei helv, tämä on mun juttu. tän näköinen mä olen.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.10.2007 09:46
Olen siis jo vuosia pukeutunut kuin hevari, koska sitä olen eniten, mutta kiinnostus goottityylisempiin vaatteisiin on kytenyt jo jonkin aikaa, kunnes rohkaistuin ostamaan ensimmäisen viktoriaanistyylisen mekkoni, koska se oli niin upea. Siitä sitten hiljalleen on tullut keräiltyä hameita, korsettikin, käsineet yms juttuja. Pidän näitä juhlavaatteinani.
Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.10.2007 12:57

Lainaus: Barokki

Lainaus: Piiskansiima
Tutustuin Morticiaan ja ostin hämppisseittipaidan. Siitä se ajatus sitten lähti

Ihanan ytimekkäästi ja lyhyesti sanottu tuossa !!

Itse aloitin juuri siitä mustat housut ja paita-osastolta, ja sitten vaan halusin kokoajan jotain erilaisempaa. Alkuun olin enemmänkin punkkarin ja hevarin sekoitus, nykyään sitten kai klassisempi PinUp naisihminen yhdistettynä gootteuteen (en nyt paremminkaan osaa kuvaiila nykytilannetta).
Nyt kyllä alkaa puskemaan industrial metal musiikkimaussa kovemmin esille kuin ennen, ja pukeutumisessa/vaatemaussa on vivahteita cyber/bondage-tyylistä myöskin.

Itse en ole ikinä pitänyt pitkistä tylliunelmista, samettia suorastaan kammoan ja viktoriaanistyyliset korsetit sun muut on enemmänkin juuri juhliin kuin arkipukeutumiseen. Ne ei vaan ole mun juttu. Vaikka näyttäviä kantajillaan usein ovatkin.

Ensimmäisen ja yhä käytössä olevan korsettitopin sain tädiltäni Amerikoista kun olin 15, ja ensimmäisen korsettini ostin joskus kun olin 17. Eli aika kauan loppuen lopuksi odotin ennen kuin tuon korsetin menin ostamaan
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.10.2007 15:11
Mustasta se lähti. En minä enää muista kuinka vaikka ei siitä aikaa olekkaan kuin pari vuotta. (ei sillä että muistaisin pahemmin enää viime kesääkään että sinänsä..)
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 17.10.2007 16:26
En ole varsinaisesti vieläkään gootti, mutta aloittelen. Eka kuuttikaupasta ostamani vaate oli... Mortician raitareisisukat! Tällä hetkellä olen lähinnä rääsymassapukeutujaernu. :x Oivoi.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 18.10.2007 17:48
Goottityyliseen pukeutumiseen matka on ollut minun kohdalla melko värikäs. Alkujaan olin joskus vuosituhannen vaihteessa jonkin sortin ernu, nykytermiä lainatakseni, josta sitten liuin glam-rockariksi, siitä kautta aina vain punkahtavammaksi, kunnes loppujen lopuksi päädyin joksikin epäkeskoksi punkkari/hevariksi. Ja sitten skitsahdin pitsiin ja satiiniin... -_-'
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.10.2007 09:52
Dragonfly: mitäpä sitä turhia jaarittelemaan ja kehittelemään hänmästyttävän syvällisiä teorioita.

Vaikkakin olen jo pienenä pitänyt historiasta ja ollut kiinnostunut menneiden vuosisatojen pukineista (Tuulen Viemää roks! ), niin "goottiherännäisyyteni" oli loppujen lopuksi aika suoraviivaista.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit