Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä ajattelit gooteista ennen kuin sinusta tuli sellainen?

Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.03.2009 18:42
Eli ajatteleppas itsesi silloin kun et tietänyt mikä oli gootti, etkä kuunnellut heviä/metallia tai/ja goottimusiikkia. Mitä mieltä olit ulkonäöstä? Mitä luulit goottien olevan?
(ja muistutan, ajatuksia joita oli lapsena)
Itse luulin lapsena liiotellummin pukeutuneita (ja meikanneita) narkkareiksi... Ja eikä ihme kun eräs ''naapurin tyttö'' olikin.. Ja selitin tuolloin itselleni sellaisen pukeutumisen niin, että olivat vetäneet huumeita ja vaatemaku oli mennyt sekaisin..
Tuo oli siis yksi harhaluulo tietyn näköisistä.. Kaikista neutraalimpeja en varmaan lapsena edes erityisemmin pannut merkille. Vuosia myöhemmin sitten Pidin gootteja vain rokkareina..tai jonakin (mitä nykyään) voisi kutsua emoiksi... Hassua että Emo-aate/tyyli on pohjautunut goottien inhoamaan stereotyyppiin...
Ja lopulta aloin itse kuunnella goottimusiikkia ja omaksua bändien aatteita ja huomasin sitten vasta olevani (sisäisesti) gootti.. Ja lopulta se vaikutti vaate makuunkin.
Hävettää kyllä muistella että on joskus moista ajatellut...
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.03.2009 19:09
Minun ollessa lapsi, en nähnyt gootteja enkä koskaan heistä kuullutkaan johtuen siitäkin että asuttiin keskellä metsää ja kävin ala-asteen pienessä kyläkoulussa. Eihän siellä kukaan tiennytkään mistään gooteista.

Yläasteella metallimusiikki tuli vasta tutuksi Sentencedin, Stratovariuksen ja Manowarin myötä. Sittemmin tuli tutuiksi muutamia goottimetallibändejä (esim. Moonspell mainitakseni joka onkin kyllä ihan omaa luokkaansa joka tavalla) ja vähitellen sitten tuli goottityylikin sitä kautta mukaan omiin kuvioihin.

Mutta itse asiaan pohjustuksen kautta, ensimmäiset ajatukset gooteista olivat kyllä varsin positiivisia. Alusta asti olen pitänyt gootteja varsin tyylikkäinä ja upeina ihmisinä.
Lapsesta asti on itsessä ollut samoja piirteitä estetiikan puolesta kuitenkin, rakastin niitä ihania vampyyrielokuvia ja -sarjiksia joita lapsena katselin ja lueskelin, vampyyrien aristokraattinen olemus, vaatteet ja estetiikka oli niissä niin mahtavaa ettei ollut ollenkaan shokki nähdä goottejakaan ensimmäisen kerran katukuvassa. Pikemminkin päin vastoin se oli hienoa (ja on muuten edelleenkin!).
Tosin ensimmäiset gootit näin näillä nurkilla vasta sen jälkeen kun olin jo itse löytänyt tyylini, taidoinpa kuitenkin lukeutua aikalailla ensimmäisiin goottityylisiin ihmisiin tällä seudulla. Ei meitä edelleenkään täällä paljon näy, muutamia vain.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.03.2009 19:34
No en mä nyt tiiä, en mä gootteja lapsenakaa pelänny, enemmänkin näytti vaan mielenkiintoiselta.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 22.03.2009 19:39
Mjahas. Eikö tämänkin olisi voinut laittaa johonkin vanhempaan ketjuun osana keskustelua? Kuitenkin aika monessa viitteessä on tullut ilmi, että lähes jokainen on lapsena ihaillut enemmän tai vähemmän näkemiään ihmisiä.

Myös se, että ylipäätään osaisi kirjoittaa suomeksi, olisi aloitusviestissä varsin suuri plussa.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.03.2009 20:43

Lainaus: Iiriva

Eikö tämänkin olisi voinut laittaa johonkin vanhempaan ketjuun osana keskustelua?

Minulle ei kyllä tule ainakaan ihan kättelyssä mieleen sellaista ketjua, johon tämä aloitus täsmäisi...
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.03.2009 20:47

Lainaus: Iiriva

Myös se, että ylipäätään osaisi kirjoittaa suomeksi, olisi aloitusviestissä varsin suuri plussa.

Tulipa kirjoitettu mitä sylki...Sormiin toi. Tuntui lopulta että kirjoitin kumminkin jotain huonosti, mutta olin liian laiska tarkistamaan
jos ei otsikosta tajua ketjun ideaa niin... Sitten ei voi mitään..
Kirjoittanut: YogiGoth (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.03.2009 20:51
Kun mä olin pieni (5-8v.), luulin että gootit tappais mut jonakin päivänä.... Ainakun näin gootin aloin itkemään ja sanoin mun vanhemmille "Mä en haluu kuolla vielä! Minusta EI IKINÄ tule tuollaista!" Ja nyt (14v.) sitten olen gootti....
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.03.2009 21:46

Lainaus: YogiGoth

Minusta EI IKINÄ tule tuollaista!" Ja nyt (14v.) sitten olen gootti....

"Jos et voi voittaa heitä, liity heihin!"
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.03.2009 23:25
Goottityttöjä olen ihastellut heti siinä iässä kun tytöt alkoivat kiinnostaa sitä ennen oikeastaan en edes muista mitä olen gooteista ajatellut, en kai huomioinut niitä niin paljoa.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.03.2009 09:14
En muista ajatelleeni gooteista tai hevareista mitenkään erikoisempia. Tähän saattaa tosin vaikuttaa se, että sekä omat isoveljeni että parhaan ystäväni isosiskot kävivät läpi goottivaihetta (tai no, kaverini siskot ovat edelleen) ja minusta se oli aivan normaalia. Jossain vaiheessa yläasteella ernuilin, ja silloin minusta goottien/hevarien pukeutuminen vaikutti tylsältä. Tämä tosin siksi, että alueella ei silloin ollut kuin näitä maltillisimmin pukeutuvia gootikkeita. En siis tiennyt mitä kaikkea potentiaalia tyylissä olikaan. Kun sitten valaistuin (ja kehitin tyylitajun) liu'uin melko pian ernusta punkkarin ja hevarin kautta goottiin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!