Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä ajattelit gooteista ennen kuin sinusta tuli sellainen?

Kirjoittanut: Lucile (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 30.07.2010 05:54
Olen muistaakseni koko ikäni ihaillut gootti tyyliä ja toivonut että itsekkin uskaltaisin pukeutua niin. Olen aina jotenkin pitänyt tarinoissa enemmän pahiksista ja päiväkoti ikäisenä jos leikissä oli se "ilkeä äitipuoli" se olin minä Ensimmäisen karran halusin värjätä hiukseni mustiksi kolmannella luokalla mutta äitini julmana naisena kielsi tämän (tämän jälkeen seurasi pitkä epävarmuuden vaihe joten hiusten värjääminen venyi ja venyi vaikka halusinkin olla mustatukkainen xD) Lapsena pukeuduin paljon violettiin.. Ja muistan kuinka katselin telkkarista musiikki videoita ja ihailin etenkin Nightwishin Tarja Turusta. Silloin en vielä tiennyt mitä gootti tarkoittaa enkä ollut tainnut edes kuulla koko termistä.

Ennen kun itselläni oli pokka alkaa toteuttaa kutsumustani pukeutua gootiksi kadehdin niitä jotka uskalsivat. Osaa myös pelkäsin. pelkäsin mutta silti ihailin ja kadehdin (siinä siis vastaus yksinkertaisesti, taisi mennä viesti vähän aiheen vierestä?)
Kirjoittanut: TyynePred (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.12.2010 11:31
Minua kiinosti kaikki gooteissa ja emoissa. Minusta se tyyli oli niin hieno, että oli pakko itse ryhtyä leikkiin mukaan
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 11.12.2010 13:31

Lainaus: TyynePred

Minua kiinosti kaikki gooteissa ja emoissa. Minusta se tyyli oli niin hieno, että oli pakko itse ryhtyä leikkiin mukaan

Siis gootti- vai emotyyli? O_o Tyyleillä ei juuri muuta yhteistä nykyään ole keskenään kuin se että kummallakin on juuret postpunkissa. Ja se että molemmat ovat eksyneet kauas alkuperäisiltä musiikkijuuriltaan.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 11.12.2010 13:48
^Hardcorestapa emo.

Mutta tosiaan mäkin nään gootissa ja emossa aika törkeesti eroa
Kasarilla joku Rites Of Spring ja Bauhaus oli täysin erilaista ja vielä nykypäivänä vaik Silent Screamilla ja Matchbook Romancella ei mun mielestä oo paljoa yhteistä keskenään.

Edit.(13.12) Sen verta yhtäläisyyttä keksin et media niputtaa molempien tyylisuuntien nimiin isoja kasoja artisteja joilla ei oo niiden kanssa mitään tekemistä!
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: UndyingDreams
  • Lähetetty: 13.12.2010 13:17

Lainaus: Heetteri

Ja se että molemmat ovat eksyneet kauas alkuperäisiltä musiikkijuuriltaan.

En mä näkis, että nykyajan goottihenkiset ihmiset olis välttämättä kauheen kauas eksyneet, vaikka tämä foorumi kieltämättä onkin.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.12.2010 20:03
Kyllä minuakin harmittaa kun nykyajan nuoret kutsuvat kaikkea muutakin kuin Chuck Berryä ja Elvistä rockiksi.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 14.12.2010 15:02

Lainaus: Nordis

Kyllä minuakin harmittaa kun nykyajan nuoret kutsuvat kaikkea muutakin kuin Chuck Berryä ja Elvistä rockiksi.

Nii mutta ne ei oo sentään menny samankaltaseen hommaan goottien kanssa, että jotain Infected Mushroomia, Benny Benassia ja Junoreactoria liitettäis saman tyylin alle niiden kanssa
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.12.2010 23:59
Gootit vaikutti jotenkin tavallista fiksummilta ja syvällisemmiltä ihmisiltä ulkopuolisen näkökulmasta. Heti kun rupes itse skeneilemään tuokin illuusio särkyi: samanlaisia idiootteja on tämä skene täysi kuin kaikki muutkin.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.12.2010 14:23

Lainaus: Ratpick

Heti kun rupes itse skeneilemään tuokin illuusio särkyi: samanlaisia idiootteja on tämä skene täysi kuin kaikki muutkin

varsinaisen positiivinen huomaus mielestäni Yleensäkin kun fanittaa/ihailee jotain ihmisiä, niin jossain vaiheessa tulee se "ei helkutti tuokin on tyhmä" fiilis. Ihmiset ovat kuitenkin vain ihmisiä ja kaikissa on jokin huono puoli. Oli kyseessä sitten "se paras" bändi, opettaja, kaveri tai kadulla kulkija. Muutenkin sellainen puolijumalana palvominen on mielestäni hölmöä.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.12.2010 21:14

Lainaus: groomeri

varsinaisen positiivinen huomaus mielestäni. Yleensäkin kun fanittaa/ihailee jotain ihmisiä, niin jossain vaiheessa tulee se "ei helkutti tuokin on tyhmä" fiilis. Ihmiset ovat kuitenkin vain ihmisiä ja kaikissa on jokin huono puoli. Oli kyseessä sitten "se paras" bändi, opettaja, kaveri tai kadulla kulkija. Muutenkin sellainen puolijumalana palvominen on mielestäni hölmöä.

Tätä juuri. Ei gootit ole sen kummempia kuin muutkaan ihmiset. Kuuntelee vaan vähän hassua musiikkia ja pukeutuu vähän hassusti.

Tavallaan tuo illuusion särkyminen olikin hyvä asia, koska se mahdollisti skenen sisällä ihmisiin tutustumisen kun tajusi, että samanlaisia urpoja ne on kuin itsekin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!