Warning: Use of undefined constant default_charset - assumed 'default_charset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/kuopassa/public_html/keskustelu/index.php on line 3
Mitä ajattelit gooteista ennen kuin sinusta tuli sellainen? - Sivu 2

Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä ajattelit gooteista ennen kuin sinusta tuli sellainen?

Kirjoittanut: Bianco (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Bianco
  • Lähetetty: 23.03.2009 10:52
Kaverin äiti varoitteli meitä joskus ala-asteiässä, että kadulla kannattaa väistää jos tulee vastaan mustiinpukeutuneita, naamansa valkoiseksi värjänneitä ihmisiä, koska nämä saattavat olla saatananpalvojia... Meni kuitenkin vuosia ennen kuin näin ensimmäiset gootit, enkä silloin osannut yhdistää näitä värikästukkaisia henkilöitä aikoinani saamani saatananpalvoja-kuvaukseen. Valitettavasti lähin kokemukseni gooteista oli pitkään eräs rinnakkaisluokan tyttökaksikko, joka vaihtoi muutaman vuoden välein tyyliään, ollen välillä hoppareita, välillä gootteja, välillä jotain muuta. Opin siis pitämään goottiutta pelkkänä erikoisuuden tavoitteluna. Vasta melko myöhään ymmärsin, että gootti voi olla myös tyylikkäästi. Tämän käsityksen syntymisessä suurena apuna oli eräs kansanopistokaverini lukion jälkeisenä vuonna, vaikka kys. henkilö olikin pääosin sanoutunut irti goottikulttuurista.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 23.03.2009 10:54
Muokkasin aloitusviestiä ja sen otsikkoa hieman.
Kirjoittanut: Sanctus Sanctorum (Biomechanoid)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.03.2009 11:16
Mie ite!
Miten niin ennen kuin minusta tuli gootti?
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 23.03.2009 11:44

Lainaus: Sanctus Sanctorum

Miten niin ennen kuin minusta tuli gootti?

Ah, ihanaa! Pubert Addams
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.03.2009 12:16

Lainaus: BronzeRain

hevarin kautta goottiin.

Aika samoilla linjoilla täällä.. Peruskouluaikoina (vapaa, jee!!!) ei oikein kukaan tuntenut "gootti" -käsitettä, niinkuin "emo" pari vuotta sitten. Joskus ala-asteella varsinkin tyttöjen keskuuteen levisi musta aalto, kulkivat pitkissä (collage)hameissa ja käyttivät pitsiä ja samettipaitoja, ja meikkasivat vahvasti. Hiukset värjäsivät mustiksi. Hevaripoikia ja -tyttöjä koulussa oli, mutta tämä pikkuporukka ei selvästikään kuulunut siihen. Saatananpalvojiksi niitä yleisesti kaikki nimittivät, vaikka kyseessä saattoi hyvin olla jokin gootin varhainen kantamuoto.
Muistan kyllä ihailleeni sitä, pidin lookia (huono termi, joo, mutta "noitamaisena" ja jotenkin salaperäisenä. En tosin ehkä olisi uskonut ajautuvani vielä joskus itsekin pitkiin mustiin hameisiin ;D
Dark suits me.
Hiukset värjäsin jo silloin kun vielä pidin värikkäitä vaatteita.
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.03.2009 12:54

Lainaus: Heetteri

Muokkasin aloitusviestiä ja sen otsikkoa hieman.

Sopii mulle Otiskosta jätin ''sellainen''-sanan pois koska... Ajattelin että olisi liian pitkä otsikko.
Kirjoittanut: Pumpkin (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.03.2009 17:03
Itse en ainakaan edes tiennyt mikä on gootti Olen kyllä aina pienenäkin kun joskus olen niitä nähnyt, ihaillut mutta en sen enempää.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 23.03.2009 17:29
No kun mä aloin pukeutua tähän tyyliin (tosin paljo surkeempi look oli kyllä silloin) jo vuonna 1992, kuuntelin metallia pääasiassa, mut oli niin paljo muita juttuja mitkä mua viehätti enkä löytäny viehätystä näihin samoihin asioihin hevipiireistä. Tajusin etten ollutkaan ihan täyspäinen hevari. Vasta vuonna 1996 kuulin termin "gootti" ja luin aiheesta ja koin suuren ahaa-elämyksen, tunne oli todella vapauttava, muistan kun ajattelin etten siis ollutkaan yksin omituisine juttuineni, että oli muitakin, ja että mähän näköjään olin gootti sen lukemani perusteella
Eli mulla ei oo voinu olla mitään ennakkoajatuksia ku mulla tää meni paremminkin toisin päin, eli olin muutaman vuoden jo gootti ennen ku kuulin sanan gootti (kuulostaa hullulta)
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.03.2009 17:34
Hmm, huomaan kyllä että tähän ketjuun sisältyy vähän ''miten sinusta tuli gootti''-aihetta, mutta ei se haittaa lainkaan. (erittäin hyvä mielestäni)..
Minulla meni samalla tavalla kuin ninnillä. Enkä kyllä koskaan pitänyt itseäni täysiverisenä hevarina..
Kirjoittanut: cyberhz (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.03.2009 17:38
Ennen...Ennen...Ennen.... Niin, Juu, Aivan. No enpä erityisemmin kiinnittänyt huomiota muuta kuin ihastellen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit