Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä ajattelit gooteista ennen kuin sinusta tuli sellainen?

Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.03.2009 10:51
Gootit ja punkkarit herättivät (ja herättävät edelleen) oikeastaan pelkkää iloa ulkoisella olemuksellaan. Sen sijaan jotkut hevarit ikuisine bändipaitoineen tuppaavat herättämään säälinsekaisia tunteita...
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.03.2009 13:14

Lainaus: Tristessa

säälinsekaisia tunteita...

Ajoittain. Se bändipaita on kyllä helppo jossei tiiä mitä laittais päälle/jaksa laittautuu. Mut minä kyllä aina käytän lady-fittei, ne on ihan eri asia..
Ja takaisin asiaan. En tiennyt itse mitä gootti on ennen kuin löysin muutaman bändin, joista aattelin heti ekana kuultuani "Miksen ole kuullut näistä missään aikaisemmin?!"
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.03.2009 13:43

Lainaus: Polyunsaturated Doll Blood

Ja takaisin asiaan. En tiennyt itse mitä gootti on ennen kuin löysin muutaman bändin, joista aattelin heti ekana kuultuani "Miksen ole kuullut näistä missään aikaisemmin?!"

No ihan sama juttu täälläkin! Tulihan niitä gootteja varmaan vastaan silloinkin, mutta en mä muista suhtautuneeni niihin mitenkään. Mä oon aloittanu ala-asteen 80-luvun lopulla, eikä sillon ainakaan meidän koulussa painellut yhtäkään goottia. Oli värikkäitä toppatakkeja, kumisaappaita ja collegevaatteita. Yläasteelta muistan pari perus bändipaita-hevaria, joista jäi mieleen vain, että ne poltti hirveesti tupakkaa. Porukka tuntui kuuntelevan lähinnä sitä mitä radio soitti.

Itse asiassa koko gootti-homma aukes mulle ihan sikamyöhään. Mulla pyöri lähipiirissä myöhemmin gooteiksi todettuja ihmisiä (mm. juurikin ylläkirjoittanut Polysaturated Doll), jotka kuunteli hyvää musiikkia, mutta en mä koskaan muista että olis ollut mitään sellaista "me ollaan gootteja" -keskustelua Itse asiassa en tullut koskaan aatelleeksi koko asiaa.
Kirjoittanut: Astrella (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.04.2009 11:58
Sama tarina melkein kuin Melialla. Vähän vanhempi veli soitti 90-luvun alussa (ja edelleen) punkkia ja heviä ja sillä oli speedtrash-yhtye. Kuuntelin itse kaikennäköistä radio mafian listasta technoon ja Barbarellasta (kuka muistaa Sucker for your love:in?) Metallicaan. Yläasteella tapasin ekan gootin joka opetti minulle hakukoneen käytön atk-tunneilla. Hakukoneiden avulla englantini parani kohisten ja portaali pimeälle puolelle avautui.
Yläasteen gooti oli tärkeä vaikuttaja ja tutustutti minut moneen hyvään bändiin,kirjaan ja mm. Sandmaneihin. Roikuin hänen seurassan lähes nolottavasti ja yritin etsiä hyväksyntää. En uskaltanut pitää samanlaisia vaatteita etten olisi saanut syytettä matkimisesta muilta. Hän oli viileä olento joka ylhäisesti ei välittänyt muiden kiusaamisista ja joka oli itsevarma ja älykäs ja pukeutui miten tahtoi. Itse stressasin aika paljon mitä muut sanoo ja uskalsin olla oma itseni vaan suljetun oven takana.

Lukiossa tapasimme muita gootteja ja heistä tuli kolmikko ja minusta lauman ulkopuolella oleva susi joka joskus tuli juttelemaan. Pistin kerran omistamani nahkatakin kouluun katsoakseni tuleeko haukkuja mutta tulikin kehuja ja siitä pukeutumis-intoiluni lähti mukavasti liikkeelle. Vanhempieni suureksi kauhuksi.

Silläkin uhalla että syytetään tuuliviiriksi ja tyylistään epävarmaksi kokeilen edelleeen "varttuneempanakin" monia tyylejä. Siouxien kappale Christine kuvaa minua hyvin tässä. Olen kaleidoskooppi, imen vaikuteita ja yritän muokata asioista itseni näköisiä juttuja. Samana pysyminen koko elämäni ajan olisi tylsää. Mieluummin Vivienne Westwood kuin Coco Chanel!
Kirjoittanut: Yuffie (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2009 17:42
Minäkin olen aina ihaillut gootti tyyliä vaikkakin sain vasta kolmannella luokalla selville että mikä kumma se gootti oikein on Vaikka en tiennyt mitä tämä tietty sana tarkoittaa, silti minä ihailin gootti tyyliä.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 27.04.2009 19:04
Eipä sitä lapsena osannut ajatella mikä on gootti ja mikä ei. En muista ikinä pelänneeni mitään "ihmislajia", mutta ainoa asia mikä on jäänyt mieleen oli se, kun eräs kerta näin kylillä mustiin pukeutuneen tyypin. Sillä oli hieno tukka ja komias nahkatakki. Se sykähdytti Nocturnen 5noin viisi vuotta, sydäntä. Tosin oliko tapaamani ilmestys gootti vai ei, siitä voidaan olla montaa mieltä. Sanana "gootti" on aina herättänyt mielenkiintoa, sillä oli korvissani jotenkin kielletyn hedelmän maku. No mene ja tiedä.
Kirjoittanut: Dark Secret (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.05.2009 14:20
Minulle ei gootit olleet olleet kovin tuttuja kun pienellä paikkakunnalla asustan, kai ajattelin että ne kuuluu hevareihin tai jotain. En nähnyt niin tarpeelliseksi kai ajatella asiaa. Mutta tähän hevikansaan suhtauduin vähän vihaten, kavereiden mukana kun menin, enkä ollut sen paremmin perehtynyt. Ja sitten eräänä päivänä maailma avartui ja tutustuin raskaaseen musiikkiin ja goottimusiikkiin ja siitä sitten tyyliin.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.05.2009 14:46
Mietin joskus ettei musta ainakaan tuu koskaan semmosta ja mutsi muistutteli että "et kyllä tuo koskaan semmosta miestä tänne kenellä on naama täynnä lävistyksiä ja irokeesi ja mustat vaatteet tai rastat tai jotain". Toisin kävi
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.05.2009 15:32

Lainaus: Layil

Mietin joskus ettei musta ainakaan tuu koskaan semmosta ja mutsi muistutteli että "et kyllä tuo koskaan semmosta miestä tänne kenellä on naama täynnä lävistyksiä ja irokeesi ja mustat vaatteet tai rastat tai jotain". Toisin kävi

miä kans muistan vastaavanlaisen "vannoutumisen". olin just alottanut yläasteen ja kun näki sitten kerran tytön jolla oli tumma meikki niin sinähän sitten mietin että onko noin tummaa meikkiä mikään järkeä käyttää. ja vielä isällekkin totesdin että en koskaan kehtais mennä sen näkösenä mihinkään. vaan vannomatta paras.
joskus talouskoulussa (darkkis 16 wee) sitten näin yhdellä tytöllä tosi upean goottimeikin ja ajattelin taas että onko tuo nyt järkevää vaikka itsekseni salaa ihailin tytön kaunista meikkiä ja sitä että uskalsi olla erilainen.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.05.2009 15:37

Lainaus: darkAngel

ajattelin taas että onko tuo nyt järkevää vaikka itsekseni salaa ihailin tytön kaunista meikkiä ja sitä että uskalsi olla erilainen.

Itsellä ei varsinaisesti ollut ketään tämmöstä "ihailtavaa" sit lopulta. Kai se muuttuminen tuli bändin takia, kun kitaristi ja basisti pukeutui mustaan niin se tarttui itseekin sitten ja hyvä niin, koska olen surkea yhdistelemään värejä >.< Tosin vanhemmat tai ainakaan mutsi ei sit digannut tästä mun pukeutumisesta... kaikenmaailman niiteistä ja huh sitten, kun rupesin käyttämään platformeja
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!