Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä ajattelit gooteista ennen kuin sinusta tuli sellainen?

Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.05.2009 22:48

Lainaus: Layil

Mietin joskus ettei musta ainakaan tuu koskaan semmosta

Hyvin pienenä mulla oli sama juttu, joskus ala-asteen alussa. Sitten kuitenkin joskus ala-asteen aikana (en muista tarkalleen milloin) tilanne alkoi pikkuhiljaa muuttua, ja aloin ihailla gootteja. Silloin tosin en tiennyt, mikä gootti on. Ala-asteen lopulla muistan katsoneeni jotain ohjelmaa, missä oli muutama gootti ja isäni katsoi tätä ohjelmaa kanssa. Hän arvosteli goottien pukeutumista ja melkein kaikkea ja minä tunsin selittämätöntä halua puolustaa näitä gootteja isukille, niin myös tein. Ja kyseessä ei ollut pelkästään sellainen halu, että pitäisi olla isin kanssa eri mieltä. Yläasteen erilaisten tyylikokeilujen jälkeen huomasin sitten itsekin olevani joku gootin tapainen.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.05.2009 11:19

Lainaus: P-M

tilanne alkoi pikkuhiljaa muuttua, ja aloin ihailla gootteja.

Itse aloin ihailla vampyyreja siinä ala-asteen lopulla. Ehkä siitä lähti se gootti juttukin lopulta.
  • Lähetetty: 04.05.2009 14:50

Lainaus: Layil

Itse aloin ihailla vampyyreja siinä ala-asteen lopulla.

Luin joskus 3. tai 4. luokalla innoissani Pikku vampyyri -kirjoja, mutta muuten en juuri ollut vampyyreista innostunut. Muistakin, kun eräs luokkalaiseni poika silloin totesi "Jaa, sä luet tommosia kirjoja. Salee susta tulee joku gootti tai saatananpalvoja". Silloin se lähinnä huvitti, mutta kuinkas kävikään.
  • Lähetetty: 04.05.2009 14:52

uin joskus 3. tai 4. luokalla innoissani Pikku vampyyri -kirjoja

Samat kirjat ovat syypää. Innostuin niistä niin paljon, että rupesin piirtelemään vampyyreja. En sitten paljon muita piirrellytkään. En kuitenkaan uskonut, että jossain vaiheessa pukeutuisin kuin henkilöt piirroksissani
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.05.2009 14:54
Miten kaikilla vampyyrivillitys on lähtenyt jostain lasten kevytvampyyriopuksista? Minä aloitin ihan reteesti vaan Bram Stokerin teoksella... No, ikääkin oli tosin silloin jo yli kymmenen.
  • Lähetetty: 04.05.2009 14:56

Lainaus: Piiskansiima

Miten kaikilla vampyyrivillitys on lähtenyt jostain lasten kevytvampyyriopuksista?

En tiedä. Siirryin kyllä myöhemmin sitten Anne Riceen.
  • Lähetetty: 04.05.2009 14:58

Miten kaikilla vampyyrivillitys on lähtenyt jostain lasten kevytvampyyriopuksista?

Johtunee omalla kohdallani ainakin osittain silloin niin nuoresta iästäni. Nykyään en sanoisi, että minulla on mikään vampyyrivillitys. Stokerin Dracula on kyllä hyvä kirja, mutta minulle vampyyrit ovat fantasiahahmoja muiden joukossa. No ehkä hiukan kiehtovampia ja hyviä vampyyrielokuvia on kiva katsella, mutta se siitä.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.05.2009 15:00

hyviä vampyyrielokuvia on kiva katsella

JOS hyviä vampyyrielokuvia löytää...
  • Lähetetty: 04.05.2009 15:05

Nimenomaan, olen kyllästynyt niihin, kun ajattelen että "jos tämä nyt sitten olisi hyvä". Ei kuitenkaan ole, vaan vähintään on huonot näyttelijät tai sitten vielä muita epäkohtia esim. vampyyrit voivat muka olla päivänvalossa mielin määrin. Sitten petyn aina ja kökön leffan jälkeen vannon, että se oli viimeinen katsoma vampyyrileffa.. Joo, meni jo melkoisen offiksi.
Kirjoittanut: TaruinenAave (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.05.2009 15:07

Miten kaikilla vampyyrivillitys on lähtenyt jostain lasten kevytvampyyriopuksista? Minä aloitin ihan reteesti vaan Bram Stokerin teoksella...

Niin minäkin. Ajattelin jo aikas pienenä, ettei lastenkirjoissa ole "oikeita vampyyrejä", joten jätin ne suosiollisesti muille.

Miten ne muuten ovatkin niin pirun harvassa? Tältä istumalta tulee mieleeni vain vanha kunnon Nosferatu vuodelta 1928... Eikä niitä hyviä hirveän paljon enempää olekaan.

Edit.

vampyyrit voivat muka olla päivänvalossa mielin määrin

Lue vanha kunnon Stokerin Dracula! Kyllähän se vanha veijari ihan mukavasti tepastelee Lontoon kaduilla olkihattu päässään ihan päiväsaikaan Ja Anne Ricen kirjoissa vanhat vampyyrit myös kulkevat päivänvalossa...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!