Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä ajattelit gooteista ennen kuin sinusta tuli sellainen?

Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.03.2009 20:46
WaU, Ninni tarina on erikoinen.

Ööm siis joo no mä en nyt osaa sanoo mitä gooteista aattelin kakarana. Meillä on siskon ja äiteen kanssa aika samat lempivärit, siis musta ja punanen ja muut aika tummat sävyt. Eli joku geenivirhe näissä soluissa. Ja aika luonnollista on että alkaa pukeutuu juttuihin joista pitää. Ja olen aina ihaillut dramaattista ja ehkäpä pelottavaa vampyyrimaista naishahmoa. Tykkää lähes aina ohjelmien ja kirjojen jne. vampeista ja true-bitch:stä... Erittäin paljon olen ollut aina kiinnostunut lähes kaikesta menneisiin aika kausiin liittyvästä. Varsinkin taiteista ja vaatetyyleistä.. Olin tutkinut taide ja pukuhistorian läpi joskus 15-vuotiaana ja tiesin rokokoon ja renesanssin erot. Muut nuoret ties vaan suunnilleen What is In NOW-jutut. Joita minä tietysti sivusta seurailin. Ja aloin mustiin (tylsämä) pukeutua joskus 12-vuotiaana. Yläasteen 8.luokalla kokeilin ´pissis´-tyyliä. Mutta sitten 9luokan kynnyksellä tapasin erään neidon joka oli pukeutunut mustaan pitsipaitaan ja pitkään hameeseen ja silloin vain tajusin että tämä on oikeasti juttuni ja niissä oon pysynyt, lievää tavistumista oon havainnu lähinnä töitten takii.....Ja tietty ne mussiikki jutut ja plaaplaaahh....... Tulis paljo tekstii ja ei nye jaksa kirjottaa.
Kirjoittanut: AlienSexGarden (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.03.2009 12:55
Öh, noh, äh. En muista ajatelleeni gooteista mitään erityistä. Ainoa varhaismuisto gooteista on se, että olin äidin kanssa autossa Helsingissä alle kymmenvuotiaana, ja jollain klubilla oli varmaan jokin goottibändi soittamassa, sillä ulkona oli oikein armeija mustiinpukeutuneita ihmisiä. Ajattelin että he olivat kiinnostavan näköisiä ja ehdottomasti erilaisia kuin kaikki "perusihmiset" joita tunsin. Siinä se sitten oli ennen sitä 13-14 vuoden ikää, kun aloin itse kiinnostua goottikultuurista mutta en laskenut itseäni vielä gootiksi.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.03.2009 14:19
En ajatellut kakarana mitään gooteista, en tiennyt sanaa enkä paljon muutenkaan miettinyt kyseisiä asioita. Mä leikin poneilla ja kattelin piirrettyjä. Onnellista lapsen elämää.
Kirjoittanut: Count Dracul (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.03.2009 14:49

Lainaus: Polyunsaturated Doll Blood

En ajatellut kakarana mitään gooteista, en tiennyt sanaa enkä paljon muutenkaan miettinyt kyseisiä asioita. Mä leikin poneilla ja kattelin piirrettyjä. Onnellista lapsen elämää.

Melkein sama, mutta poneilla en leikkinyt.
Kirjoittanut: Mortti (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.03.2009 15:35
Olin nulikkana ihme friikki joka rakasti kauhua ja kaikkea muuta kummallista (nykyään en pysty edes kauhutarinoita lukemaan ilman että menee yöunet) ja enpä minä osannut tajuta että mitä ne kiehtovat mustiin pukeutuvat hiipparit ovat... mutta viimeistään siinä vaiheessa kun aloin muiden/itseni ulkonäköä ajatella niin olen ihaillut räväkästi pukeutuvia otuksia, koska olin semmoinen tapettiin sulautuja

Isosisko kyllä kerto että joskus kun oltiin pienenpiä niin leikittiin meidän pihalla ja sitten kun kadulla käveli ohi jonkinlainen raskaan sarjan pariskunta niin systeri oli että "Mennään pois, noi on niitä punkkareita..." Oli mummi kuullemma varoitellut vähän aiemmin tällaisista mustahuulista. Kohtalon ivaa.
Kirjoittanut: Kuoletettu (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.03.2009 16:36
Mielenkintoisia, vähän erilaisia. Saavuttamattomia ja kauniita.
Kirjoittanut: Prinses Dark (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.03.2009 18:29

Lainaus: cyberhz

Enpä erityisemmin kiinnittänyt huomiota muuta kuin ihastellen.

Mulla kävi samoin.
Kirjoittanut: kannuskäsi (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.03.2009 21:35
Ennen kuin minusta tuli gootti, ei tainnut juuri goottimusiikkia ollakkaan. Joskus kauan sitten, 1970-luvulla, tuli punk ja kasvoin punkkariksi. Kehityksen myötä mukaan tuli myös synkempää musiikkia ja muita goottijuttuja. Eipä täällä Lapissa noihinaikoihin juuri gootteja näkynyt, eikä silloin vielä gootteja kutsuttu gooteiksikkaan. Hienoltahan gootit ovat kuitenkin aina näyttäneet.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.03.2009 22:19

Lainaus: kannuskäsi

kasvoin punkkariksi

Jee, meitä on siis muitakin täällä! Mulla oli vielä 90-luvun alussa kavereita, joita pidettiin/pitivät itseään post-punkkareina, vaikka tarkemmin ajatellen pesunkestäviä goottejahan ne olivat. Tosin, post-punkkari ja gootti tuohon aikaan olivat ihan sama asia, eikä niillä kai vieläkään suurta eroa ole. Gooteista ei kuitenkaan vielä silloin puhuttu. Ensimmäisen kerran kuulin goottityylistä joskus 90-luvun loppupuolella ja tajusin kuuluvani joukkoon pukeutumiseni puolesta. Goottipukeutuminen on mulle lähinnä naisellisuuden korostamista, mitään peikkoa minusta ei enää saisi kirveelläkään. Pikkupunxina näytin kyllä tuhottoman epäsiistiltä, mutta se taisi kuulua silloin asiaan.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.03.2009 23:03
Täällä Järvenpäässä ei juuri goottihenkilöihin päässyt törmäämään, porukka kun oli silloin vuosia takaperin erittäin vahvasti hoppari/amis/pissaliisahenkistä sitä yhtä paloittelusurmaajaa lukuunottamatta. Yläasteella oli ylemmillä luokilla yksi goottihenkinen tyttö ja lukiossa taisi olla pari, lisäksi kerran näin Helsingin rautatieasemalla gootin. No, kuitenkin ajattelin, että siinäpä vasta mielenkiintoinen tyyli, ja vaikka en suoranaisesti ollutkaan mitenkään "tollanen minustakin tulee", niin tännepä kuitenkin ajauduin erinäisten vaiheiden ja vaikutteiden kautta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!